Site Loader

Dnes je doba kdy pomalu každý člověk kupuje ojeté vozidlo, jelikož na nové většina lidí nemá finanční prostředky, ale ne každý z nás ví, na co si dát pozor při koupi takového auta, a jaká je alespoň základní údržba vozu. Koukneme na to společně co je potřeba a co je jen tak mimo ale je dobré to mít v pořádku. 
Jako první je důležité, jestli vozidlo má STK (technickou kontrolu) 
*Podívat se na víčko od oleje (jestli tam není takzvaný kolomaz) 
*Stav pneumatik a ráfků (jestli nejsou popraskané či zpuchřelé) 
*Domluvit se s prodejcem, jestli je ochoten zajet s vámi na diagnostiku vozu (jestli nebude chtít tak tam bude nějaká skrytá vada)  opravář aut.jpg
*Samozřejmostí je zkušební jízda  
*Funkčnost brzd 
*Všechny provozní kapaliny (jestli nikde nic neteče) 
*Vyzkoušet si jak je na tom spojka (jestli dobře zabírá, když bude zabírat moc nahoře tak to není moc dobré..) 
*Prohlídnout si celý vůz (na kterých místech je třeba koroze nebo tak něco) 
*Doložení oprav (jestli nějaké byly) 
*kouknout na nápravy a podvozek  
toto by byly nějaké základní věci které byste si měli zkontrolovat již při koupi vozu a samozřejmostí je přepis vozu který má být do 10 dnů dle zákona. A nyní se podíváme na základní údržbu, kterou bych vám doporučil udělat. Povinné to ale není :). ukazatel rychlosti.jpg
Za prvé bych určitě vyměnil olej pač nikdy nevíte, jak je tam dlouho. Pak určitě výměna filtrů (olejový, vzduchový a po případně palivový). Dále bych asi vyměnil pro jistotu brzdy(destičky, kotouče, bubny).Pokud jste „pečlivci“ tak ošetření karoserie ale před ošetřením opravit karoserii což znamená vykytovat pokud je nějaká koroze a přelakovati. zkontroloval bych po případně vyměnil zapalovací svíčky a možná i zapalovací kabely. Je dobré zkontrolovat i olej v převodovce. ten občas zlobí. Moje doporučení je ještě juknout na řemen klínový a poté rozvody zaleží kdy byly měněné. Dobré je, pokud máte i zkontrolované světlomety jejich funkčnost.